Köpvillkor

Köpvillkor

Vill du beställa produkter? Vi skickar gärna! Beställning görs via telefon 0721-64 84 11 eller sms.

Vi tar emot beställningar alla helgfria dagar året runt, om inte annat anges.


Fraktfritt vid beställning över 995kr. Max 2 kg. Gäller alla produkter och varor.


Om du har frågor hjälper vi dig gärna.

Vi tillämpar Postnords frakttaxa se nedan.

Klicka på bilderna för större text.

Med reservation för prisändringar och indexreglering.

Köpvillkor


  1. Om Salong Pärlan den ekologiska skönhetssalongen i Norrköping AB
    Önskar du att komma i kontakt med oss, ring eller skicka ett sms till 0721-64 84 11

  2.  Beställning:
    När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse via sms.
    I beställningen finner du alla uppgifter om produkter, pris, betalning och leveransadress.
    Alla produkter förskottsbetalas via Swish, eller Bankgiro 5780-2555 därefter skickas paketet med Postnord.
    Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via sms.

  3. Priser
    Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms förutom hälsokost som är 12%.

    Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

  4. Ångerrätt
    Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Obs använda varor kan ej returneras, samt varor du själv har orsakat skada på .

    Vid nyttjande av din ångerrätt:
    Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via sms. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

    Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

    Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

    Ångerrätten gäller inte vid:
    Använd produkt. Gäller samtliga varor som finns till försäljning hos Salong Pärlan.

  5. Reklamation och klagomål
    Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

    Du måste alltid kontakta oss via telefonsamtal och fotografera den eventuella felaktiga/defekta varan för ett godkännande innan du returnerar varan.

    Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts och Salong Pärlan har kontaktats.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
    Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till Salong Pärlan där du anger ditt namn, din adress, ordernummer och en beskrivning av felet.

    Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

  6. Ansvarsbegränsning
    Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

    Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

    Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

  7. Produktinformation
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

  8. Information om Cookies
    Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och Telestyrelsens hemsida.

  9. Personuppgifter
    Genom att handla hos Salong Pärlan accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi varken säljer eller lämnar dina uppgifter vidare till tredjepart utan rättslig grund.

    Salong Pärlan är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

    Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

    Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

    Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, ip-adress och köphistorik.

    Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

    Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    Betalleverantör
    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress och telefonnummer samt vid banköverföring även kontouppgifter.  Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish eller Bankgiro. Paketet skickas när betalningen finns på Salong Pärlans konto.

    Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

    Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

    Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

    Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

  10. Ändringar till de Allmänna Villkoren
    Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order.

  11. Tvist och lagval
    I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

    Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

    Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.