Om Sweden Eco




Naturlig hudvård för män

Sweden Eco – Skincare for men är hudvård för den medvetne mannen. För dem som vill ha bra resultat på sin hud och samtidigt värna om sin hälsa och vår miljö. Våra produkter är 100 % naturliga och till största del tillverkade av ekologiskt certifierade råvaror. Råvarorna är utvalda med omsorg och hela tillverkningen sker i Sverige. Basen i produkterna är aloe vera och grönt te. Det gör produkterna effektiva, skonsamma och dryga. Produkterna har en lätt och fräsch doft av sandelträ och kryddnejlika.


Alla produkter är 100 % veganska samt godkända av Djurens Rätt och PETA. Sweden Eco är framtagen av RS Biokosmetik som under 35 år tillverkat naturlig hudvård.

green-logo

Vår filosofi

Sweden Eco

Sweden Eco Skincare for Men har tagits fram av RS Biokosmetik som är ett svenskt familjeföretag som under 35 år tillverkat naturlig hudvård. Huvudkontoret ligger i Valdemarsvik och tillverkningen sker i Jämtland. Intresset och kunskapen kring naturlig hudvård har under dessa år ökat enormt. Idag vet de flesta att det som smörjs på huden till största del tas upp av kroppen och att vad vi använder för hudvårdsprodukter påverkar såväl vår hälsa som vår miljö. Vi är glada att kunna erbjuda produkter som är bra för både hälsan och miljön och dessutom ger ett bra resultat.


100 % naturligt och hög halt ekologiskt innehåll

Allt innehåll i Sweden Ecos produkter är naturligt och växter och örter kommer i första hand från ekologiska odlingar. Det innebär att växterna inte besprutas med kemikalier, konstgödslas och att de handplockas.


Certifierad, ekologisk och rättvisemärkt aloe vera gelé som bas

Sweden Eco Skincare for Men har valt att bara använda ingredienser som har en funktion i produkterna, det finns inget ”utfyllnadsmaterial”. De flesta av produkterna har en bas av certifierad, ekologisk och rättvisemärkt aloe vera gelé istället för vatten, vilket gör produkterna dryga, effektiva och minimerar behovet av konserveringsmedel.


Inga djurförsök och 100 % veganska

Vi har valt råvarorna som är kända för att inte vara allergiframkallande. Produkterna är testade på frivilliga människor, framförallt på de som har känslig hud. Några tester på djur har vi aldrig gjort vare i Sverige eller utomlands. Alla produkterna är godkända av Djurens Rätt och internationella PETA och har Djurens Rätts märkning ”100 % VEGANSKT”.


Naturlig och ekologisk hudvård

Produkternas innehåll är 100 % naturligt och doften kommer från naturliga doftoljor, de flesta har en fräsch doft av sandelträ, citrus och kryddnejlika. Produkterna är väl pH-balanserade och effektiva med sin utmärkta balans av vitaminer, mineraler, spårämnen och antioxidanter. Andra ingredienser är parakrasse, jojobaolja, vegetabilisk hyaluronsyra och växter som traditionellt används inom folkmedicin. Det finns råvaror som är mjukgörande, lugnande och reparerande och andra som är aktiverande och stimulerande.


Naturlig konservering

För garanterad hållbarhet använder vi C- och E-vitaminer samt naturliga salter från ris och basilika som skapar ett självkonserverande system. Produkterna har en hållbarhet på 24 månader från tillverkningsdatum. Alla förpackningar är märkta med bäst-före datum (månad-år) och detta datum gäller även öppnad förpackning. Dock kan dofterna avta något efter öppnandet då vi endast använder små mängder av naturliga doftoljor.

Tony Irving

TONY IRVING & SWEDEN ECO


Efter att Tony Irving, dansare och koreograf, provat ekologiska hudvårdsprodukter och upptäckt vilka fina resultat det gett kontaktade han RS Biokosmetiks VD Carina Swartz och frågade om vi var intresserade av ett samarbete.


Det utmynnade i att Tony medverkade i framtagningen av Sweden Eco – i allt från funktion och doft till utseende och storlek på förpackningarna. I slutändan resulterade det i fem produkter som både Tony och RS Biokosmetik är mycket stolta över.


Vad gäller innehåll så har Sweden Eco-filosofin 100% naturligt, ekologiskt odlade råvaror och veganvänligt.


Tony Irving har ända sedan 6-7 års ålder varit väl medveten om sitt utseende och den roll det spelat för hans karriär som dansare. Hans danslärare förklarade tidigt: ”There is no such thing as an ugly champion”. Som dansare var han fixerad vid vikt och utseende och gjorde allt som han trodde kunde få honom se yngre och smalare ut. Det resulterade i mycket dålig mat, bantningspiller och både plastikoperationer och botoxbehandlingar.


Vid omkring 45-årsåldern kom han i kontakt med människor som förespråkade ekologisk mat och hållbar livsstil och han kom till insikt om att vad man äter och hur man lever påverkar såväl utseende och hur man mår. Tony ändrade både sin inställning och sitt beteende och dag är han lika noggrann med vad han äter som med vad han smörjer på sin hud. För Tony är det viktigt att hudvårdsprodukter ger ett bra resultat, liksom att de håller hög kvalitet och är bra för vår miljö och hälsa.


sfkm logo
salongparlan facebook logo
salongparlannorrkoping instagram logo

© Copyright: Salong Pärlan

    Stolt återförsäljare av:   

rosenserien logo
tre60naturkosmetik logo
chokladserien logo
decibelle smycken logo
sweden eco logo
zao logo
great earth logo

© All Rights Reserved